Neppertrükkök ellen rétegvastagság mérő
Neppertrükkök ellen rétegvastagság mérő
Még mindig dübörög a használt autók piaca. Ma már egyre szebb, értékesebb és jobb állapotú kocsit lehet találni a különböző hirdetők oldalain - sok 5-10 éves modell is bőven megéri a befektetést. Csakhogy nem minden az, mint aminek látszik.... Lássuk a rétegvastagság mérők előnyeit!
Ne behozzuk, hozassuk!
“Behoztam egy bömöst németből!” - ez nagyon jól hangzik, de az esetek többségében az álomjármű büszke tulajdonosa hamar ráébred: nem ilyen lovat akart. A behozott autók nem jelentéktelen része idővel pénznyelő géppé alakul. Ehhez sokszor az sem kell, hogy a külföldi eladó kifejezetten át akarjon verni bennünket.
Az átlag ember ritkán teheti meg, hogy 2-3 napot eltöltsön azzal, hogy külföldi hirdetők és szalonok kínálatát nézi meg személyesen. Többnyire kimegy, szerencsét próbál, és ha már utazott 800-1000 kilométert a vágyott kocsiért, ritkán megy haza üres kézzel. Ez viszont sokszor fájdalmas kompromisszumot jelent. Vagy nem olyan típusú, kiadású autót tudunk hazahozni, mint amilyet szerettünk volna, vagy az állapot fog maga után kívánnivalót hagyni.
Érdemes a külföldi autóvásárlást szakemberre bízni. Vannak, akik havi 4-5 napot is eltöltenek azzal, hogy külföldi piacok ajánlatait ellenőrizzék. Bejáratott szalonjaik, vásáraik vannak mondjuk Németországban. Tudják, körülbelül mennyit kell várni, hogy valahol felbukkanjon egy valóban jó állapotú és a mi céljainknak is megfelelő modell. Bár kérnek némi jutalékot, hosszú távon jobban járunk, mintha magunk vágnánk neki a nehéz folyamatnak.
Hogyan szúrjuk ki a trükköket? Elő a rétegvastagság mérővel!
Autókozmetikai webáruház lévén most elsősorban az optikai neppertuningra fogunk koncentrálni. Ha itthon vásárolunk autót, egyébként is ez a leggyakoribb beugratás. A motorikus problémákat egy jó motormosással és némi állítgatással sokszor még a tesztvezetés idejére is palástolni lehet. Az autó külsején viszont akadhat néhány apróság, amit érdemes megfigyelni.
Egy rétegvastagság mérővel érdemes átvizsgálni a kritikus pontokat. Azt, hogy gyárilag milyen vastagságú festéknek kell a kocsin lenni, sokszor a gyártó maga is elárulja, nem árt azonban néhány azonos típusú kocsin nekünk is utánmérni az adatokat. A kerekek környékén és a sárvédő íven egyből kibuknak az igénytelen javítás nyomai, de az ajtók közepét is érdemes vizsgálni: egy szalagkorlát okozta sérülés például itt hagy nyomot leginkább.
Az oszlopok alját és tetejét is érdemes összehasonlítani. A sérült autókat gyakran úgy javítják, hogy a tetejüket az oszlop felső részével együtt levágják. Ha az oszlopon nem egyforma értékeket mérünk, érdemes gyanakodni.
Néhány jel szabad szemmel is látható. Érdemes megnézni a lemezek illesztéseit, a tetőnél és a sárvédő idomnál található réseket. Ha itt nem teljesen egyenletesek a lemezek, vagy az illesztések vonala ferde, szintén érdemes gyanakodni, hogy törött autóról van szó.
Ha eladnánk
Ha mi vagyunk az eladási oldalon, érdemes az autóra egy kis időt szánni. A polírozás mellett az autó belső terének takarításával érhetjük el az egyik leglátványosabb eredményt. Ha tiszta belső térrel adjuk át a kocsit, jóval többet kaphatunk érte, mintha a sárfoltokra, takarításra nem fordítunk figyelmet.
A minőségi szerekkel, vizuálisan szépen rendbe rakott autóval jóval nagyobb eséllyel érünk el magasabb árat és problémamentes eladást, mintha erre nem figyelnénk oda.